ارزیابی عملکرد
محسن صفاریان؛ ملیحه نیک سیرت؛ مهدی فاطمی؛ سید محمود هاشمی؛ فاطمه قربانی؛ زینب خسروی
چکیده
هدف: در دنیای امروز، شرکتها باید بخش عمدهای از فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری کنند؛ چرا که مشتریان تنها منبع بازگشت سرمایه هستند. رضایت مشتری نگرشی اساسی درباره مسایل مربوط به مشتریان و بهبود عملکرد سازمان به دست میدهد. در این پژوهش، میزان رضایت ذینفعان شرکت گاز استان خراسان جنوبی موردبررسی ...
بیشتر
هدف: در دنیای امروز، شرکتها باید بخش عمدهای از فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری کنند؛ چرا که مشتریان تنها منبع بازگشت سرمایه هستند. رضایت مشتری نگرشی اساسی درباره مسایل مربوط به مشتریان و بهبود عملکرد سازمان به دست میدهد. در این پژوهش، میزان رضایت ذینفعان شرکت گاز استان خراسان جنوبی موردبررسی قرار گرفته است.روششناسی پژوهش: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است که ابزار به کار گرفته شده در آن، پرسشنامه است. پرسشنامهها برای گروههای مختلفی از ذینفعان ارسال شد که شامل نمایندگان جامعه، مراجعان، مدیران، همسایگان تاسیسات، پیمانکاران و تامینکنندگان شرکت گاز استان خراسان جنوبی میشود. پس از جمعآوری پاسخ ذینفعان، با تحلیلهای آماری نتایج با توجه به مدلهای رضایت مشتری، به بررسی وضعیت موجود رضایت ذینفعان شرکت گاز استان خراسان جنوبی پرداخته و در پایان، پیشنهادهای مربوطه جهت افزایش رضایتمندی ذینفعان ارایه شده است.یافتهها: نتایج نشان داد که رضایتمندی در حوزه مراجعان %94، همسایگان تاسیسات %89، مدیران شرکت ملی گاز %70، تامینکنندگان %89، پیمانکاران اجرایی %80، پیمانکاران خدماتی %85 و نمایندگان جامعه %84 میباشند.اصالت/ارزشافزوده علمی: اندازهگیری رضایت مشتری، ابزار موثری برای کنترل عملکرد کلی سازمان ارایه کرده و سازمان را در تشخیص ضعفهایش و تلاش برای برطرف کردن آنها یاری میدهد و امکان شناسایی مزیتهای اقتصادی به مقتضای شرایط خاص زمانی را برای سازمان فراهم میسازد.