کارایی سیستم‌
شناسایی عوامل موثر بر رضایت و نارضایتی دانشجویان از دانشگاه (مورد مطالعه: دانشجویان مقطع ارشد رشته مدیریت در یک موسسه آموزش عالی)

پریسا مرادی‌پور؛ سید احمد عدالت پناه؛ علی سرورخواه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 دی 1402

https://doi.org/10.22105/mrpe.2023.185975

چکیده
  هدف: از دیدگاه دانش بازاریابی، جذب مشتریان وفادار کلید موفقیت بلندمدت در کسب‌و‌کار است. بر اساس دیدگاه سیستمی، می‌توان موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را نوعی سیستم‌های اقتصادی در نظر گرفت که در آن دانشجویان اصلی‌ترین مشتری این سیستم‌ها هستند. پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر رضایت و نارضایتی دانشجویان در رشته‌ مدیریت در یک موسسه ...  بیشتر

کارایی سیستم‌
یک رویکرد تحلیل مرز دوگانه برای اندازه‌گیری کارایی سیستم‌های پویا

حسین عزیزی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 14-23

https://doi.org/10.22105/mrpe.2023.171316

چکیده
  هدف: اندازه‌گیری تغییر کارایی بین‌دوره‌ای (مانند تحلیل پنجره و شاخص مالم‌کوئیست) از دیرباز یک موضوع مورد‌توجه در تحلیل پوششی داده‌ها بوده است. بااین‌حال، این روش‌ها معمولا فعالیت‌های انتقالی بین دو دوره‌ پیاپی را مورد چشم‌پوشی قرار می‌دهند و تنها به‌طور‌مستقل روی دوره‌های زمانی جداگانه با هدف بهینه‌سازی در یک دوره منفرد ...  بیشتر