ارزیابی عملکرد
محمد شریف زادگان
چکیده
هدف: ایجاد انعطافپذیری در روشها، فرایندها، محصول و تصمیمسازیهای سازمانی در راستای پاسخگویی بهموقع به تغییرات گسسته و پیوسته محیطی، ضروری به نظر میرسد. در این پژوهش به بررسی روابط مدیریتی بر عملکرد بازاریابی با نقش میانجی نوآوری در سازمان و نقش تعدیلگری آشفتگی محیطی در شرکت فولاد خوزستان میپردازد. تلاطم و نوسانات شدید ...
بیشتر
هدف: ایجاد انعطافپذیری در روشها، فرایندها، محصول و تصمیمسازیهای سازمانی در راستای پاسخگویی بهموقع به تغییرات گسسته و پیوسته محیطی، ضروری به نظر میرسد. در این پژوهش به بررسی روابط مدیریتی بر عملکرد بازاریابی با نقش میانجی نوآوری در سازمان و نقش تعدیلگری آشفتگی محیطی در شرکت فولاد خوزستان میپردازد. تلاطم و نوسانات شدید بازارها در جذب مشتریان و رقابتپذیری، نقش خلاقیت در خلق ایدههای جدید را در سازمانها برجسته میسازد.روششناسی پژوهش: جامعه آماری پژوهش شامل مدیران شرکت فولاد خوزستان به تعداد 33 نفر که از روش نمونهگیری قضاوتی، وجهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد و جهت آزمون فرضیههای پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرمافزار pls استفاده شده است.یافتهها: نتایج پژوهش نشان میدهد که روابط مدیریتی بر نوآوری سازمانی، روابط مدیریتی بر عملکرد بازاریابی و نوآوری سازمانی بر عملکرد بازاریابی تاثیر مثبت و معنیداری داشته است؛ همچنین، روابط مدیریتی از طریق نوآوری سازمانی بر عملکرد بازاریابی و آشفتگی محیطی، رابطه بین روابط مدیریتی و نوآوریهای سازمانی تحت تاثیر قرار داده است.اصالت/ارزش افزوده علمی: روابط مدیریتی با وجود محدودیتهای منابعی با ایجاد بسترهای مناسب در فراهمسازی سیستمهای پشتیبان در توانمندسازی منابع مادی و انسانی به خلق ایدههای نو در شرایط آشفتگی بازارها و تنوعپذیری مشتریان به بهبود عملکرد بازاریابی در شرکت کمک میکند.