کارایی سیستم
پریسا مرادیپور؛ سید احمد عدالت پناه؛ علی سرورخواه
چکیده
هدف: از دیدگاه دانش بازاریابی، جذب مشتریان وفادار کلید موفقیت بلندمدت در کسبوکار است. بر اساس دیدگاه سیستمی، میتوان موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را نوعی سیستمهای اقتصادی در نظر گرفت که در آن دانشجویان اصلیترین مشتری این سیستمها هستند. پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر رضایت و نارضایتی دانشجویان در رشته مدیریت در یک موسسه ...
بیشتر
هدف: از دیدگاه دانش بازاریابی، جذب مشتریان وفادار کلید موفقیت بلندمدت در کسبوکار است. بر اساس دیدگاه سیستمی، میتوان موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را نوعی سیستمهای اقتصادی در نظر گرفت که در آن دانشجویان اصلیترین مشتری این سیستمها هستند. پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر رضایت و نارضایتی دانشجویان در رشته مدیریت در یک موسسه آموزش عالی آیندگان میپردازد. روششناسی پژوهش: در این مطالعه، دادههای موردنیاز از طریق مصاحبه تلفنی با دانشآموختگان دوسال اخیر موسسه صورت گرفته است. پس از انجام مصاحبهها، دادهها بهصورت توصیفی تحلیل شدهاند.یافتهها: نتایج بهدستآمده از مصاحبه، نارضایتی چشمگیر در نحوه تدریس اساتید در بعد آموزش را نشان میدهد. همچنین در بعد مدیریتی، تعداد زیادی از دانشجویان از فقدان کلاسهای هوشمند، سالن غذاخوری نامناسب و عدم تعامل مدیرگروه با دانشجویان در فرآیند پایاننامه اظهار نارضایتی کردند. در بعد اداری نیز، رفتار نامناسب و عدم مسئولیتپذیری کادر آموزش و اداری و مالی منجر به نارضایتی دانشجویان شده است.اصالت/ارزش افزوده علمی: بر خلاف قالب پژوهشهای صورتگرفته در این زمینه که عموما بهصورت کمی-استنباطی صورت میپذیرد، این پژوهش بهصورت سرشماری و از طریق مصاحبه باز انجام شده است.